Tyfoon Nari overleefd! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu Tyfoon Nari overleefd! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu

Tyfoon Nari overleefd!

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Sofie en Chantal

15 Oktober 2013 | Vietnam, Hoi An

Toen we vanochtend wakker werden, bleek dat we de tyfoon overleefd hadden zonder kleerscheuren! Alleen was nog niet zeker of onze trein naar Da Nang wel zou gaan! Na het ontbijt vertelde der eceptie dat onze trein vertraging had! We zijn toch maar met de taxi naar het treinstation gegaan en aldaar bleek idd dat de trein vertraging had en onbekend was wanneer en/of hij vandaag wel zou gaan!
Maar de trein van 7.54u was in aantocht en we konden onze tickets omboeken! Dus dit gedaan en idd kwam te trein meteen en konden we instappen. Deze vertrok om 10.30u! Eigenlijk 9 minuten eerder dan onze oorspronkelijke geplande trein! Na een 3,5 u duurende rit met geweldige uitzichten in de bergen en langs de chinese zee aangekomen in Da Nang! Maar wat daar was gebeurd!!! Overal lagen bomen, glas, huizen die half weggeblazen waren,... Toch een taxi kunnen pakken en deze heeft heel de stad doorkruist om op de weg naar Hoi An te komen! Bomen, elektriciteitsdraden en andere dingen moeten ontwijken! Maar we zijn er geraakt! En in Hoi An Riverside hotel aangekomen bleek de rivier op erg hoog level te staan en zwembad was bruin water en er lagen overal bladeren en bomen! Dus een korting en upgrade kunnen regelen! Goed bezig Joep!
Alles op onze kamer gezet (balroom size) en het busje naar het centrum genomen! Wat een leuke huisjes en straatjes! Helaas van alle takken en bladeren en stijgende water van de rivier! Heel veel winkeltjes met kleding, kiplingtassen en natuurlijk tailors! Eerst een 4 uurtje genomen en daarna op naar de tailor om Joep een pak aan te meten! Overmorgen moet hij gaan passen! Daarna een lekker restaurantje gevonden en heerlijke noodles gegeten! Daarna weer met busje naar hotel en toch maar even geinformeerd of Chantal op haar kamer kon blijven omdat dat recht aan de rivier grenst en er is verteld dat het water 1 a 2 meter gaat stijgen komende dagen!!! Dus gelukkig kon ze naar de 1e verdieping verhuizen.
Nu uitgeput van alle indrukken op naar de douche!

• 15 Oktober 2013 - 16:00

Trudie:

Dat zijn nogal belevenissen! Gelukkig voor Chantal dat ze nu iets hoger zit in het hotel.
    Maar al met al hebben jullie vandaag dus weer heel veel beleefd en gezien, al was het allemaal toch wel een beetje spannend. Vannochtend om 16.00 uur kreeg ik Chantal's mail met de geruststelling dat het allemaal tot dat moment toe meegevallen was.
    Ben benieuwd wat de dag van vandaag brengt!

• 15 Oktober 2013 - 18:20

Ma:

Hallo,
    Wat een belevenis weer. Elke dag iets anders op jullie vakantiepad.
    Zo te zien op de fotos ziet het er erg triest uit. Hoop dat jullie programma niet in de problemen komt. Dat jullie kunnen gaan zien en doen wat jullie wilde.
    Kijk uit naar jullie volgend verhaal.
    Dikke knuffels

• 15 Oktober 2013 - 20:34

Nicky En Linda :

Wat leuk om ook jullie verslagen te lezen! We hebben lang onze zomervakantie moeten wachten, maar niet voor niets!! Groetjes vanuit Las Vegas!! Xx

• 16 Oktober 2013 - 10:52

Pa En Ma Baarle:

Hallo allemaal. Gelukkig de tyfoon Nari overleefd zonder kleerscheuren. We zijn toch wel bezorgd geweest toen we hoorden dat de tyfoon Nari van het type 1 ( die in de Phillepijnen heel veel schade had aangericht )aan land zou komen in de buurt van Hue en Da Nang. Gelukkig toch nog met de trein en de taxi in Hoi An geraakt. Nu maar lekker verder vakantie vieren in Hoi An en een beetje bekomen van de opgedane indrukken van de afgelopen dagen. Groetjes

• 20 Oktober 2013 - 22:27

Marijke:

Wat n verhalen...!! En dat in twee weken (stukje) Azië...maak er nog n gezellig week van daar!
    Groeten vanuit t herfstachtige NL! Tjouw