Het duurde even maar we zijn in Hue - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu Het duurde even maar we zijn in Hue - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu

Het duurde even maar we zijn in Hue

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Sofie en Chantal

13 Oktober 2013 | Vietnam, Da Nang

Gisterochtend bij het uitchecken begonnen de problemen! We zouden met de creditcard kunnen betalen, maar ineens moesten we cash betalen!? Na een half uur gehessel en gestessel kwam er iemand van de bank met een apparaatje en toch met de card kunnen betalen! We zouden om 12u met bus terug gebracht worden naar Hanoi, maar dat werd 13u en de rit duurde 4,5u omdat er zo nodig een generaal dood moest gaan waarvoor er 2 dagen van rouw zijn afgekondigt. En deze was dus doodgegaan in Hanoi! Hij is 103 geworden en de tweede belangrijkste man van Vietnam na Ho Chi Min. Dus tegen half 6 kwamen we weer bij ons oorspronkelijke hotel. Ingecheckt en op zoek naar een plaats om te eten. Het is little Hanoi geworden! Erg lekker gegeten. Daarna nog even over de avondmarkt gelopen, waar veel nep merken te koop zijn en veel plastic!
Na een heerlijk nachtje vanochtend na het ontbijt opgehaald door de taxi die ons naar het vliegveld bracht. De rit van 45 km duurde iets meer dan 2u! Die generaal moest ook zonodig een vliegtuig nemen naar zijn begraafplaats!! Maar we waren goed op tijd om ons vliegtuig naar Da Nang te halen. Na een uurtje vliegen geland en met de taxi naar het busstation gepakt. Daar tickets bij office gekocht voor 55000 vietnamese dollars (iets minder dan 2euro) en daar was het mannetje van de bus niet zo blij mee want die wilde ons tickets voor 200000 pp aansmeren! Dus die was goed pissed! Uiteindelijk werder er 7 buitenlanders en 40 vietnamezen in een minibusje gepropt en op weg gingen we naar Hue! Na een verschrikkelijk krappe zit kwamen we na 2,5 u aan bij het busstation van Hue. Vanuit daar met een koppeltje uit Baskenland de taxi genomen richting ons hotel. Het than thien hotel! Geweldig, voor 12 us dollar per kamer een en al luxe met ontbijt!!!
Net lekker hot pot gegeten, een pan met bouillon en vis/vlees met groenten en noodles die je zelf op tafel moet bereiden! Mmmm
Zometeen een lekker douchke en op naar morgen!

• 13 Oktober 2013 - 19:14

Ma:

Hallo,
    Na veel hindernissen toch eindelijk op uw plaats van bestemming aangekomen.
    Zo te lezen was het weer een hele uitdaging en belevenis wat jullie meegemaakt hebben.
    Elke dag wat anders. Kijk altijd uit naar het volgend verhaal.
    Geniet er maar van want jullie zijn de 2de week ingegaan.
    Dikke knuffels

• 14 Oktober 2013 - 11:22

Pa En Ma Baarle:

Hallo allemaal. Vanaf vrijdag kunnen we de reisverslagen volgen. We hebben ze allemaal in een keer gelezen. Wat hebben jullie allemaal al veel gezien en jullie zijn nog maar een week onderweg.
    Hopelijk hebben jullie niet al te veel last van de typhoon die wel die kant opkomt. Vanaf nu bekijken wij direct het reisverslag als het binnenkomt. Prachtig om jullie reis zo te kunnen volgen. Groetjes vanuit Baarle van Pa en Ma