Via Chiang Mai naar Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu Via Chiang Mai naar Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu

Via Chiang Mai naar Vietnam!

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Sofie en Chantal

09 Oktober 2013 | Vietnam, Hanoi

Maandagavond zijn we in Bangkok aangekomen en konden we met de gratis shuttle bus naar ons hotel op Dong muang airport! Na een erg korte nacht zijn we dinsdagochtend vroeg naar Chiang Mai gevlogen. Daar werden we om half 9 opgehaald door onze gids van Elephant Nature Park! Nadat we een film en wat uitleg in de bus hebben gehad kwamen we 1,5u later aan in het park! Er lopen olifanten met gebroken rug, heup, poot rond en wat klein grut! Eerst zijn we gaan een olifant banaan en pompoen gaan voederen en daarna hebben we een stuk rondgelopen om de andere olifanten te leren kennen! Nadat we een heerlijke lunch op hadden zijn we een olifant gaan wassen in de rivier! Woh, wat een ervaring! Dat was echt heel leuk! Er dreven ook enkele "vlaaien" voorbij tussen onze benen door maar dat mocht de pret niet drukken! Na het wassen waren de baby's aan de beurt en mochten we toekijken hoe deze een duik namen en daarna hun snack, watermeloen, verorberde! Op het einde van de dag zijn we naar de kleinste baby gegaan van 2 maanden en deze wilde de mammoets voor het eerst los laten lopen maar hij had er die dag nog geen zin in! We stonden misschien met teveel toe te kijken!
Tegen half 6 werden we in het centrum afgezet en zijn we voor een massage naar La gegaan! (Waar we de voetreflex cursus 4 jaar geleden hebben gevolgd)! We zijn weer helemaal rechtgetrokken en vooral Joeps nek werd goed onderhanden genomen!
Daarna de tuktuk genomen naar de nightmarket en heerlijk gegeten in de foodcourt! Waarna we weer richting vliegveld moesten!
Tegen 23 u waren we weer in het hotel en vanochtend om kwart voor 5 ging de wekker weer! Want op naar Vietnam!
Om half 9 zijn we geland in Hanoi! En met een minibusje naar ons hostel gegaan in het oude gedeelte van de stad! Wat een verkeer! Scooters die alle kanten opschieten en daar dan ook nog eens auto's bij die ook alle kanten op gaan! Pfffff! Overtsteken is een ware kunst hier!
Nadat we ingecheckt hadden in Violet hotel zijn we de stad gaan verkennen! Ho chi minh mausoleum was al dicht maar wel het ho chi minh museum bezocht! Alles was in vietnamees en we waren zo weer buiten! Daarna naar one pillar pagoda gelopen en naar army museum! Waar alle oorlogen tentoongesteld werden behalve die met Amerika!?! Als laatste voor vandaagde temple of literature bezocht. Een oude chinese tempel die erg lijkt opeen kleine verboden stad!
Na een heerlijk noodlesoepje op de markt gegeten te hebben nu op naar bed want morgen gaan we varen in halong Bay!

• 09 Oktober 2013 - 14:30

Trudie:

Wat een belevenissen al en jullie zijn nog maar zo kort op reis! Ben heel benieuwd naar het vervolg!

• 09 Oktober 2013 - 15:09

Mathieu:

Klinkt tof zeg dames! Geniet ervan :)

• 09 Oktober 2013 - 16:18

Ma:

Hallo alle.
    Wat een verhaal. Echt om jaloers op te worden.
    Kijk uit naar het volgend verhaal.
    Geniet ervan en wees voorzichtig

• 09 Oktober 2013 - 18:13

Hannie:

Er zit al flink vaart in zo te merken! Ik volg met veel interesse. Groetjes uit Baarle

• 09 Oktober 2013 - 18:31

Jes:

oh wat gaaf allemaal. als ik het zo lees zijn jullie straks juist toe aan vakantie. haha.

• 09 Oktober 2013 - 20:07

Rita Schuit:

Geweldig zeg ,wat jullie mee maken ! Ik vond het heel leuk om te lezen en kijk uit nar het volgende verslag. Veel plezier !!!!

• 10 Oktober 2013 - 18:59

Danielle Van Gompel:

Dit ziet er erg gaaf uit, ik ben jaloers. Veel plezier nog.