Into the jungle, me Jane, you Tarzan - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu Into the jungle, me Jane, you Tarzan - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Sofie en Chantal - WaarBenJij.nu

Into the jungle, me Jane, you Tarzan

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Sofie en Chantal

23 Oktober 2013 | Maleisië, Kuching

Vanochtend na het ontbijt de shuttlebus genomen naar het centrum van Kuching. We liepen richting de bushalte toen Sofie de bus naar Bako zag staan bij de stoplichten en daar mochten we ook nog instappen! Voor nog geen euro naar het Bako national park gereden (45min). Konden direct entreekaartjes kopen en bootticket en de boot nemen naar het wildpark! Dit ging allemaal erg soepel!
Na kwartiertje varen kwamen we aan bij het strand van het park en moesten we uit de boot springen! In het warme water van de Zuid Chinese Zee. Even lopen naar het centre om onszelf in te schrijven en door te geven welke hike we gingen doen. We kozen voorde kortste van 0,8 km. Deze zou 2 uur duren. Wij dachten ja natuurlijk!?! Maar eenmaal en route was het inderdaad pittig! Onderweg apen gespot en wilde varkens! We voelden ons helemaal hakunamatata in de jungle! Door de jungle geklommen en geklauterd, want er waren maar enkele trapjes en de rest was over rotsen en bomen kruipen! En wat een zweterij! Gratis sauna, het droop van ons af! Na ongeveer een uurtje lopen kwamen we aan zee uit met een ingebakend strandje waar onze goede vrienden de wilde zwijnen ook rondsnuffelden! En we moesten dezelfde weg terug! Net alsof je in een tropische kas rondloopt! Planten die bij ons als kamerplant verkocht worden groeien hier als onkruid! Nog wat hagedissen en torretjes gezien en mooie vlinders. Op het strand liepen allerlei krabbetjes en lagen mooie schelpen! Na weer een uur terug hiken even ons vochtgehalte opgevuld met een koude cola. Om half 3 kwam de boot ons weer ophalen. Hij lag al op wacht en we konden dus direct aan boord. En naar Bako varen. Waar we eventjes moesten wachten op de bus. En tegen 16u waren we weer in Kuching. Daar bleek de shuttlebus 15 minuten later te komen dus wat eens geluk hebben we vandaag met de aansluitingen gehad! En wat was het een geweldige ervaring in de jungle! Woh!

• 23 Oktober 2013 - 15:10

Pa En Ma Baarle:

Hallo allemaal. Na een dagje uitrusten naar het Bako national park geweest. Aan de foto's te zien is het daar geweldig geweest. We hebben zelf ook gekeken naar verschillende websides betreffende het park en zo een beetje een indruk gekregen van het park zelf. Fantastisch mooi. Nu nog een paar dagen lekker genieten aan zee of nog iets anders bekijken. Kijken uit naar de volgende reisverslagen. Groetjes Pa en Ma.

• 23 Oktober 2013 - 15:55

Ma:

Hallo Allen,
    Wat een beleving en inspanning hebben jullie moeten doen om al dat natuur pracht te bewonderen. Zowel de dieren als de planten in de jungle.
    De foto's zijn prachtig.
    Was weer een geweldige werkdag. Zal bij thuiskomst in hotel zwembad goed gedaan hebben.
    Geniet morgen nog van laatste dag in Borneo.
    Dikke knuffels